woensdag 25 december 2013

Christmas cookies

Nothing is more chrismassy to me than baking christmas cookies, especially with some christmas music in the background. So when I finally had an oven again, of course some christmas cookies needed to be made. I love cookie cutters and in France I finally found a gingerbread man cookie cutter! Absolutely love it :).

Niets hoort voor mij zo bij kerst als kerstkoekjes bakken, natuurlijk met kerstliedjes op de achtergrond. Dus toen ik thuis eindelijk weer een oven tot m'n beschikking had, moesten er natuurlijk kerstkoekjes gebakken worden. Ik heb een beetje een koekvormpjes tic en in Frankrijk vond ik eindelijk een koekmannetje dat precies was wat ik wilde!

 
The recipe was very easy and we have been using it for ages (no idea where it came from ;) ) and we adjusted it a bit with cinnamon and ginger syrup to make it more christmassy. However, it is not the easiest dough to use, so it might not be suitable to use with kids.

175g brown caster sugar
225g butter
300g self raising flour
1/2 whisked egg
pinch salt
pinch cinnamon
dash ginger syrup

Mix everything until you get a ball of dough, roll out, cut out cookies and bake in a preheated oven (200 °C) for about 10 minutes.

Het recept is heel eenvoudig en we gebruiken het thuis al jaren (geen idee waar het vandaan komt ;) ) en voor de kerst hebben we het een beetje aangepast door kaneel en gember siroop toe te voegen. Het deeg is alleen wel héél erg soepel en dus misschien minder geschikt om met kinderen te gebruiken.

175g bruine basterd suiker
225g margarine
300g zelfrijzend bakmeel

1/2 losgeklopt ei
snufje zout
snufje kaneel
klein scheutje gembersiroop


Meng alle ingrediënten tot er een deegbal ontstaat, rol uit, steek koekjes uit en bak ze in een voorverwarmde oven (200 °C) voor ongeveer 10 minuten.


{glazing recipe came from the magazine Foodies,
glazuur recept komt uit de Foodies van december}

Did you see my new cookie box? I love it! It was a christmas present and came just in time :). It's the Dutch brand Blond Amsterdam and it's so cute and a bit silly :).

En hoe vinden jullie mijn nieuwe koektrommel van Blond Amsterdam? Ik vind hem zelf geweldig. Het was een kerstcadeautje en hij kwam precies op tijd :).

I wish you all a very merry christmas!!
Ik wens jullie allemaal heel fijne kerstdagen!!


With love,

Liefs,
Irene

Geen opmerkingen:

Een reactie posten