donderdag 6 februari 2014

My dorm room

Last weekend there was a very nice sunshine in my dorm room so I decided to take some pictures of where I have lived for the past 7 years. Although I am looking forward to having my own place, I do like the way my room here is decorated. Be prepared for a lot of pictures!

Afgelopen weekend was er een heerlijk zonnetje, dus heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's van mijn kamer (waar ik al 7 jaar woon) te maken. Ondanks dat ik uit kijk naar het hebben van een echt eigen plekje, ben ik heel erg blij met de inrichting van mijn studentenkamer. Bereid je voor op veel foto's!

Although there is not really a plan to my room, there are a lot of pastels as well as a lot of very bright colours. I try to not make it too bold, but sometimes it just happens. I do LOVE the combination of my bright duvet cover with the pink fluffy and rosy blanket. Above you see my very first crochet project. Still not completely finished but I am already very proud of it :). (See the bear in the big picture? It was a gift of my lovely friends when I graduated :) ).
  
Ondanks dat er niet echt een idee achter de inrichting zit, zijn er veel pastel kleuren en veel erg felle kleuren. Ik probeer om er geen kermis van te maken, maar dat is soms best lastig. Ik vind de combinatie van mijn felgekleurde dekbed met m'n pastelroze pluizige deken en mijn roosjes sprei echt GEWELDIG. Bovenin zie je mijn allereerste haakproject. Het is nog steeds niet af, maar ik ben er erg trots op :). (Zien jullie die beer in de grote foto? Dat was een cadeautje van mijn lieve vriendinnetjes toen ik afstudeerde :) ).

Having a picknick on my bed. It actually is a sleeper sofa, which has its advantages and disadvantages. I really like the tableware of Blond Amsterdam. It's very bright and cheerful (as is Oilily but unfortunately that's at my parents home at the moment).
Een picknick op mijn bed. Het is een slaapbank, wat zowel voor- als nadelen heeft. Ik vind het servies van Blond Amsterdam heerlijk vrolijk en kleurrijk (net als mijn Oilily trouwens, wat op het moment helaas bij mijn ouders staat).


Even more bright colours. This rack was made by my parents and is very useful for storing and displaying stuff. The lamp was an old one found on the attic of my parents and I redecorated it, the paintings I made myself. In the picture frame you see my dear little rabbit Anne, whom unfortunately died last year. I'm still missing her.
Nog meer kleurtjes. Dit rek is gemaakt door mijn ouders en heel handig om dingen op te bergen en tentoon te stellen. De lamp komt van de zolder van mijn ouders en heb ik opgeknapt, de schilderijen  heb ik zelf gemaakt. In het hartje zie je mijn lieve konijntje Anne, die helaas afgelopen jaar overleed. Ik mis haar nog steeds.

As I said, I also love pastels, so some corners of my room are more serene :). I also love the tableware of Pip Studio. This is only a selection of my collection, due to a lack of space, but I love looking at it every day.
Zoals ik al zei, hou ik ook erg van pastelkleuren, dus sommige hoekjes van mijn kamer zijn iets rustiger :). Ook het servies van Pip Studio is helemaal mijn smaak. Helaas heb ik niet heel veel ruimte, maar ik vind het heerlijk om er elke dag eventjes naar te kijken.

Even more pastels, mostly pink. It's not something I do on purpose but pale pink is still a favourite of mine. I love the poster, just a print found on the internet, but so true!
Also a sneek peek of my newly made dream catcher ;). 
Nog meer pastel, voornamelijk roze. Al dat roze was niet expres zo gepland, maar het is wel echt een favoriete kleur. Ook de poster vind ik geweldig, gewoon van internet geprint en een goede reminder!
Ook alvast een sneek peek van mijn nieuwe dromenvanger ;).

To conclude a picture of the dress I think I will be wearing at the graduation ceremony (although I graduated in Januari, the ceremony will not be untill March...). I still love the lace curtains, once bought at a sale at H&M.
Tot slot een foto van het jurkje dat ik waarschijnlijk aan trek naar de diploma uitreiking (ondanks dat ik al in januari afstudeerde is de ceremonie pas in maart...). Ik ben nog steeds heel erg blij met de vitrage, ooit eens gekocht in de uitverkoop bij H&M.

I'm very happy with the way my room is decorated and I hope I can make my future home as cosy as this one :). 
What do you think of my dorm room?
Ik ben erg tevreden met de inrichting van mijn kamer en hoop dat mijn toekomstige eigen plekje net zo thuis gaat worden als hier :). 
Wat vinden jullie van mijn kamer?

With love,
Liefs,
Irene

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk plekje! Een en al vrolijkheid daar zo te zien :D
    En ja die passie voor kleurig servies deel ik met jou!

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke, vrolijke kamer! Volgens mij ook wel een goede afspiegeling van wie jij bent als ik je blog zo zie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat blond servies vind ik erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er supergezellig uit! Wat tof je haakproject, wat een klus ook denk ik. Je dekbed is lieeef. :) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ja dat haken is een hoop werk ;). En ondanks dat ie nog niet helemaal af is, ben ik vorige week met de 2e deken begonnen ;).

      Verwijderen