dinsdag 18 februari 2014

And a new blanket

Ages ago I fell in love with the neat ripple pattern of Lucy from Attic24. However, I never started it... I couldn't decide on colours and fabric.
Heel lang geleden werd ik al verliefd op het keurig golf-patroon van Lucy van Attic24. Toch heeft het lang geduurd voordat ik er aan begon... Ik kon geen beslissing maken over het materiaal en de kleuren.

My first blanket was my very first crochet project and with this blanket I learned to crochet (also a pattern of Lucy by the way!). So yarn was bought at a budget store, just in the colours that were available. I love how this one turned out,  (And although it is not completely finished, I know it will be one day. Tucking in loose ends is not a hobby of mine ;).), however the quality of the yarn is not that high. Therefore I do not dare to use it  intensively, which is a shame really. 
Mijn eerste deken was ook mijn eerste haakproject en zo heb ik dus leren haken (ook een patroon van Lucy trouwens!). En omdat ik geen ervaring had, heb ik wol gekocht bij de Zeeman, gewoon om te oefenen. En dus in de kleuren die zij toen beschikbaar hadden. Ik vind hem geweldig geworden, (Hij moet nog afgewerkt worden, dat komt langzaamaan. Afwerken is niet echt mijn hobby ;). ), maar de kwaliteit van het garen is niet geweldig. Daarom durf ik de deken ook bijna niet te gebruiken, wat eigenlijk hartstikke zonde is.

Therefore, now about four years later I am a confident crocheter and I dared to start my second blanket with more expensive yarn :). Then the problem arose... Which brand and which colours should I choose? After looking around on the internet (blogs ofcourse), I decided to go with stylecraft special DK. But... there are more than 50 shades of this fibre! Luckily Deramores had an offer of a colourpack in the colours of Attic24, so my colour problem was solved! I ordered the package and started rippling!
Daarom, nu zo'n vier jaar later heb ik genoeg ervaring en zelfvertrouwen om het aan te durven kwaliteitsgaren te kopen :). Toen moest ik ineens wel een merk kiezen. Na wat internet onderzoek (blogs natuurlijk), koos ik voor Stylecraft special DK. En toen had ik ineens wel heel veel keus in kleuren (50+!)... (luxeproblemen hé ;) ). Gelukkig had Deramores een kleurenpakket samengesteld in de kleurtjes van Attic24 en daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Ik bestelde het pakket en begon met golven!
 


Look at all those colours! Lucy did a great job, didn't she? And it saves me a lot of doubting... :).
Heerlijke kleurtjes toch! Goed gedaan Lucy! En het scheelt mij een hoop getwijfel... :).


With love,
Liefs,
Irene

3 opmerkingen: